Esec, refuz, neputinta
Interesele care roiesc in jurul Aeroportului International Iasi tind sa ingroape definitiv proiectul de modernizare a acestuia. In timp ce factorii politici inca dezbat la Iasi variante de modernizare, Suceava a accesat fonduri europene, iar Clujul si Timisoara au peste un milion de pasageri anual.... Zeci de firme au vrut sa investeasca in aeroportul iesean, dar balbaiala si indecizia autoritatilor au blocat orice initiativa. Milioane de euro au fost investiti pentru rezolvarea problemelor cu terenurile terenurilor, dar alesii judeteni se dovedesc incapabile de a incepe proiectul propriuzis de modernizare. In plus, seful judetului Constantin Simirad a anuntat ieri ca Aeroportul nu poate fi facut cu fonduri europene si nici nu vrea sa il dea Guvernului, in vreme ce concesionarea lucrarilor catre o firma privata pare utopica Spectacolul din Consiliul Judetean a continuat si ieri, cand presedintele Constantin Simirad a inaintat plenului concesionarea lucrarilor la Aeroportul International Iasi catre o companie privata, in baza unui studiu realizat la comanda CJ si in care se arata ca aceasta ar fi solutia viabila. Consilierii USL au propus insa ca proiectul de hotarare sa cuprinda un amendament prin care Executivul sa aiba in vedere si alte doua solutii, respectiv accesarea de fonduri europene si posibila preluare a Aeroportului de catre Guvern. Insistenta alesilor USL pentru votarea amendamentului la facut pe Simirad sa afirme ca ideea de accesare a fondurilor europene este "imposibila", desi in urma cu cateva saptamani chiar el opta pentru aceasta varianta. "Dumneavoastra va luati dupa zvonuri, nu dupa propuneri concrete. Mie nu mi la cerut Guvernul. Nu blocam scoaterea la licitatie (pentru concesionare n.r.) pentru ca un parlamentar (deputatul PDL Petru Movila n.r.) a trimis o scrisoare ministrului Transporturilor. Nu a fost nicio scrisoare din partea CJ, nu avem ce raspuns sa asteptam. Nu am niciun studiu care sa arate ca aceste doua solutii ar fi optime. Amendamentele nu au niciun suport real, sunt chestiuni ipotetice. Finantarea europeana e imposibila pentru ca ati respins studiul de fezabilitate pentru pista de 2.800 metri", sa adresat Simirad consilierilor. Dupa un schimb de replici acid intre Simirad si unii lideri ai USL din CJ, presarat si cu invective, seful judetului a parasit sala de consiliu. "Va comportati ca pe mosia proprie! Noi ramanem la sedinta si sa se consemneze cine merge la somnul de pranz", a comentat vicepresedintele CJ Constantin Adascalitei. La doar cateva minute, timp in care Simirad a dat declaratii presei, vicepresedintele CJ Victor Chirila (PNL) a intervenit pe langa seful judetului si ia solicitat sa revina in sala pentru a vota restul proiectelor de hotarare. Reluarea sedintei a iscat noi discutii pe proceduri si regulamente, privind votul amendamentului propus de USL, dar, in cele din urma, Simirad a acceptat sa supuna plenului propunerea consilierilor USL. Hotararea adoptata de CJ prevede astfel ca Executivul sa dezvolte Aeroportul prin alegerea uneia dintre cele trei variante finantarea europeana, preluarea Aeroportului de catre Guvern sau concesionarea lucrarilor catre o firma privata. "In momentul in care una dintre aceste solutii se dovedeste a nu fi viabila, trecem succesiv la urmatoarea", a spus liderul consilierilor PNL, Mugur Cozmanciuc. Liberalul a precizat ca negarea uneia dintre solutii trebuie facuta de catre o autoritate tutelara printrun document scris. "Primele doua variante pica. Chiar daca fac act prin care arat ca nu sunt viabile, pun pariu ca USL tot nu va accepta concesionarea lucrarilor?",lea spus Simirad ziaristilor, la sfarsitul sedintei de CJ. Reprezentantii USL sustin insa ca sprijina concesionarea lucrarilor in cazul in care aceasta solutie se dovedeste a fi cea mai potrivita. "Conditia care mi se pune este sa schimbam directorii de la Aeroport si ApaVital, bineinteles apoi vor vota pentru. Liberalii cer asta, pesedistii castiga experienta", a spus Simirad, acuzatiile acestuia fiind respinse de PNL. Confuzia iscata in plen asupra proiectului de hotarare care trebuia votat a fost subliniata cel mai bine de consilierul PDLIoan Gavril. "Noi pentru ce votam acum?", a spus Gavril, desi hotararea privind cele trei solutii fusese deja adoptata. De altfel, in timpul discutiilor, cei mai multi dintre consilierii PDL au parasit sala, in plen fiind reprezentati doar de doi alesi, Ioan Gavril si Constantin Serban. Serviciul de handling nu va fi externalizat Plenul CJ a respins ieri externalizarea serviciului de handling de la Aeroportul International, in urma opozitiei consilierilor USL. Conducerea Aeroportului a explicat ca acest serviciu trebuie externalizat deoarece nu este rentabil. Gheorghe Corjauteanu, directorul Aeroportului, a precizat ca regia nu mai poate plati salariile celor 17 angajati care desfasoara activitati in cadrul acestui serviciu. "Sunt aeroporturi in tara care scot profit. De ce sa externalizam un lucru care poate fi profitabil", a spus liderul consilierilor PSD Cristi Stanciu. La randul lui, liberalul Cozmanciuc a subliniat ca Aeroportul poate deveni neatractiv pentru investitori in urma externalizarii serviciului de handling. Pe de alta parte, plenul CJ a votat doua investitii la Aeroport, de 260.000 lei, necesare pentru noul terminal de pasageri, respectiv achizitionarea unor aparate de securitate. Alex Andrei Desi in urma cu cateva saptamani chiar opta pentru aceasta varianta, presedintele Constantin Simirad a afirmat ca ideea de accesare a fondurilor europene pentru modernizarea Aeroportului Iasi este "imposibila" * * * Gheorghe Corjauteanu, directorul Aeroportului, a anuntat ca nu mai poate plati salariile celor 17 angajati care desfasoara activitati in cadrul serviciului de handling
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment