Nesimtire la Urgente!

O pensionara de 62 de ani, fost cadru medical, a simtit pe pielea ei ce inseamna sa fii pacient intro unitate de primire urgente din Romania. Recent, aceasta a fost dusa de fiica ei in stare grava la Unitatea de Primire a Urgentelor a Spitalului "Sf. Spiridon" din cauza unor probleme cardiace Ajuns... a aici, femeia, desi se afla in fibrilatii, a fost pusa sa astepte cateva zeci de minute pana la intrarea in camera de urgente. "Desi am adus la cunostinta cadrelor medicale ca starea mamei mele este grava din cauza problemelor cu inima, am fost pusi sa asteptam. Apoi, mama a fost preluata de personal si tinuta dezbracata in frig timp de 45 minute. In toata aceasta perioada, iau luat doar tensiunea, nu iau pus o perfuzie, nu au facut investigatii suplimentare, cu toate ca mama era in fibrilatii si lea spus asistentilor ca are pulsul 100 si bate spre 200. A iesit tremurand, iar, in final, personalul de la UPU nea spus sa mergem sa o internam", povesteste fiica fostului cadru medical calvarul prin care a trecut mama sa. Aceasta a adaugat ca sa lovit de un "sictir la maximum" din partea unor asistenti. "Ei tot o intrebau cu ce aparat sia luat tensiunea acasa, desi starea ei generala era evident grava", a spus fiica pensionarei. Potrivit acesteia, odata ajunse la Clinica de Cardiologie, mama ei a fost pusa in perfuzii si a fost internata in spital timp de o saptamana. "La Cardio am intalnit opusul celor de la UPU. Parca am plecat din Iad si am ajuns in Rai. Cadre medicale putine, dar bune. Am ramas impresionata de acel personal, au preluato pe mama mea si au investigato corespunzator, a ramas internata o saptamana", a spus aceasta. Coordonatorul UPU din cadrul Spitalului "Sf. Spiridon", dr. Diana Cimpoiesu, nea declarat ca nu poate comenta acest caz in lipsa unor date concrete privind ziua, data si ora la care fostul cadru medical sa prezentat in UPU, in conditiile in care pensionara nu a dorit sa depuna reclamatie. Referinduse insa la situatia generala din UPU, dr. Cimpoiesu a precizat ca nu toti cei 45.000 de pacienti care ajung anual in unitate pot sa plece si multumiti. "Din cei 45.000, 43.000 se declara multumiti. Este normal sa existe si un procent de oameni care sa fie nemultumiti, asa sentampla la toate spitalele. Nu exista un sistem de urgenta ideal in care toata lumea sa se declare multumita. Personalul nostru este suprasolicitat, lucram cu foarte putini asistenti. Spitalul a solicitat suplimentarea posturilor de multa vreme, dar acestea trebuie aprobate de minister. Pierdem oameni care pleaca in strainatate sau se afla in concediu de maternitate sau de paternitate", a spus dr. Diana Cimpoiesu. Un alt caz care nea fost sesizat a fost al unei batrane care a fost adusa la Urgente cu Ambulanta. Aceasta suferea de asemenea de unele probleme cardiace, iar angajatii UPU care au tratato in camera de urgente au uitat sa treaca in fisa ce substante iau administrat in perfuzii.Batrana a fost dusa ulterior la internare in Clinica de Cardiologie, iar medicii unitatii au sesizat lipsa informatiilor si au fost nevoiti sa contacteze personalul UPU pentru a evita o situatie nefericita. "Nu am cunostinta de asa ceva. Am nevoie de elemente clare, am nevoie de zi, data, ora pentru a face verificari. Procedura prevede ca astfel de date sa fie trecute in fisa sau mentionate", a comentat dr. Cimpoiesu. Potrivit unor surse medicale, astfel de situatii, in care asistentii uita sa treaca date in fisa pacientului se intampla deseori in unitatile de primire urgente de la spitalele din Iasi. Probleme in activitatea UPU de la Spitalul "Sf. Spiridon" sunt semnalate si de asistentii de la Ambulanta. "Am dus un pacient la UPU si am plecat ulterior la o alta solicitare. Cand am revenit la spital cu celalalt bolnav, pacientul pe care il adusesem inainte inca era in sala de asteptare si acuza dureri", a declarat un asistent din cadrul Serviciului Judetean de Ambulanta. Asistentul a estimat ca primul pacient adus de Ambulanta a ramas in asteptare timp de cel putin 30 minute. "Depinde de gradul urgentei. Daca era cod verde, timpul de asteptare ajunge si la 60 de minute", a spus dr. Cimpoiesu. Cazurile din categoria cod verde necesita asistenta medicala sau transport medical, dar pot suporta o amanare, neavand caracter de urgenta. Referinduse la situatia generala din UPU, dr. Diana Cimpoiesu, seful unitatii, a precizat ca nu toti cei 45.000 de pacienti care ajung anual in unitate pot sa plece si multumiti

No comments:

Post a Comment