Va mai trece tramvaiul pe malul Bahluiului?
In ultima saptamana sa inmultit numarul iesenilor care se opun desfiintarii liniei de tramvai pe tronsonul Podu Ros Podul de Piatra. Desi reprezentantii Primariei sustin ca vor tine cont de toate parerile exprimate de cetateni referitoare la reabilitarea zonei Podu Ros Soseaua Nationala, sunt sanse ... infime ca linia de tramvai sa fie pastrata Modul in care edilii orasului se gandesc sa reabiliteze zona Podu Ros Soseaua Nationala, principalul element constituindul desfiintarea liniei de tramvai, a generat reactii in mediul virtual. Un site de legatura intre cetateni si administratia locala abunda in comentarii exprimate de iesenii care doresc mentinerea actualei rute a tramvaiului 5, mare parte dintre acestea continand argumente solide. "Acest traseu este tot timpul aglomerat si ar fi o bataie de joc sal eliminati. Chiar daca acea bucata de linie nu e in cea mai buna stare, asigura parcurgerea distantei in 5 minute, fata de 1520, cat ar dura pe Soseaua Nationala la ora de varf. Va rog sa nu distrugeti ceva ce exista", spune Cristi. Un alt iesean crede ca lucrurile nu trebuie complicate si mai mult atat timp cat, in viziunea sa, Iasul este plin de trasee intortocheate."Mai degraba sar demola blocul PNL si sar face o intrare civilizata spre Splai Bahlui dreapta, caz in care sar putea amenaja o banda cu sens unic in directia Podul de Piatra, macar pana la Podul Cantemir, pentru descongestionarea Soselei Nationale", spune ieseanul Victor Stanciu. Un tramvai numit dorinta! Evident, discutiile nu pot evita sensibilul subiect al sensurilor unice si al semafoarelor prost gandite. "Prezenta liniei de tramvai asigura un trafic cat de cat civilizat, ideea de a separa calea de rulare a tramvaiului de caile rutiere este prea putin pusa in practica in Iasi si e pacat ca un exemplu de felul cum ambele sisteme de transport pot coexista fara a se stingheri reciproc sa dispara doar pentru capriciile unor grabiti, foarte putin conectati la viata omului de rand si care sunt infuriati ca trebuie sa astepte in trafic pe o strada ce nu a fost conceputa sal preia. Hai sa protejam ce avem", sugereaza Bogdan Agapie, care crede ca tramvaiul nar fi deloc sursa de disconfort pentru autoturisme daca sistemul de interdictii, de sensuri unice, de semafoare si de prioritati in intersectii ar fi gandit in sensul fluidizarii traficului. Sa treaca pe unde vrem noi... Partizanii ideii de pastrare a tronsonului aduc inca un argument in favoarea lor: mutarea traseului 5 pe Nicolae Iorga este ilogica atata vreme cat pe aici deja circula tramvaiul 11. "Ce sa caute 5ul pe Iorga, cand pe acolo trece 11 si ar avea traseu comun pe mai bine de 80% din parcurs?! Iar legatura Podu Ros - Alexandru Dacia cu ce ramane sa fie facuta?! Va cam bateti joc de zona Podu Ros in ultima vreme in privinta transportului public. Legatura cu Copoul e un cosmar si insistati sa nu dati drumul la 1 si 13 inapoi pe Palat, desi linia e refacuta si perfect functionala in prezent. Lasati tramvaiul 5 in pace pe unde merge acum! Faceti Soseaua Nationala cu sens unic si pe unde circula tramvaiul amenajati zona verde sa arate omeneste, dar lasati tramvaiul in pace, ca lumea are nevoie de el pe acolo", crede Sorin Manzat. Splai Bahlui, o scurtatura cunoscuta si utila In fine, iesenii mai cred ca reprezentantii municipalitatii nu trebuie sa renunte atat de usor la transportul ecologic in unele zone, dupa ce sau cheltuit si continua sa se cheltuie bani cu promovarea lui. "Vad posibila pastrarea in circuit a tronsonului cale de rulare Podu Ros Podul de Piatra si reabilitarea sa odata cu lucrarile la cale de rulare din zona CUG, dar mai ales odata cu reabilitarea tronsonului Podu Ros Tesatura prin proiectul Modernizarea retelei de linii de tramvai in polul de crestere! Materializarea unei artere de circulatie in zona nu trebuie sa se nasca neaparat pe cadavrul liniei de tramvai, ci mai degraba in stransa legatura intre traficul auto si cel ecologic, oferit de tramvaie. Asadar, tronsonul in discutie trebuie sa ramana parte a retelei de transport din municipiu, atat pentru idealul transportului rapid pe directia Vest Eest, cat si ca element de legatura intre puncte vitale ale retelei de tramvai iesean!", spune acesta. Exista variante si pentru linia de tramvai De cealalta parte, reprezentantii municipalitatii sustin eliminarea liniei este o solutie luata in calcul pentru descongestionarea traficului rutier in zona Soselei Nationale, insa exista si variante pentru linia de tramvai. Si, oricum, cel putin un an, situatia va ramane neschimbata. "Aceasta modificare este propusa in cadrul unui proiect pe care municipalitatea il are pe lista proiectelor de rezerva pentru Polul de Crestere Iasi, un proiect care se afla in faza de elaborare a documentatiilor si care va fi depus la Agentia de Dezvoltare NordEst pentru a intra in etapa de evaluare de sase luni in vederea obtinerii finantarii. Ceea ce inseamna ca, probabil, inca un an, situatia in zona va ramane nemodificata, in functie de evolutia acestui proiect. Daca proiectul se va concretiza, traseul 5 va circula pe bdul Nicolae Iorga pana la Tesatura", spun oficialii din Palatului Roznovanu. In ceea ce priveste parerile iesenilor, ele sunt binevenite. "Fiti convinsi ca vom analiza toate opiniile, insa cetatenii trebuie sa inteleaga ca deciziile le vor lua specialistii", au mai precizat reprezentantii Primariei. Cum se va sfarsi aceasta polemica, ramane de vazut, insa cetatenii par mai insistenti ca niciodata. Este, daca vreti, un lucru inedit atat timp cat multe dintre proiectele municipalitatii nu au fost regandite in ciuda amendamentelor formulate de cetateni. Tudor Damaschin Un iesean crede ca lucrurile nu trebuie complicate si mai mult atat timp cat, in viziunea sa, Iasul este plin de trasee intortocheate * * * "Materializarea unei artere de circulatie in zona nu trebuie sa se nasca neaparat pe cadavrul liniei de tramvai, ci mai degraba in stransa legatura intre traficul auto si cel ecologic, oferit de tramvaie" Sorin Manzat * * * Reprezentantii municipalitatii sustin eliminarea liniei dintre Podu Ros si Podul de Piatra este o solutie luata in calcul pentru descongestionarea traficului rutier in zona Soselei Nationale, insa exista si variante pentru linia de tramvai
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment