Cosmarul de pe Aurel Vlaicu
De ani de zile, una dintre cele mai importante artere ale Iasului dispusa insa, spre nenorocul ei si spre disperarea celor pe care ii deserveste, la periferia orasului este abandonata de autoritatile locale. Oficialii din Primarie isi motiveaza marele ocol cu care trateaza strada Aurel Vlaicu prin... faptul ca nu au bani, ca e criza si ca putinele lichiditati pe care le au la dispozitie se constituie ca parte de cofinantare la marile proiecte pe fonduri europene care au inceput deja sa intre in efectivitate De cel putin zece ani de zile, aceasta strada care face legatura cu cartierul Dancu si cu comuna Holboca suporta, cand si cand, doar carpeli. Asta in ciuda faptului ca sunt 13.000 de locuitori care traiesc in suburbiile cu care strada Aurel Vlaicu face legatura aproximativ 7.000 pe raza comunei Holboca si altii vreo 6.000 in zona urbana a cartierului Dancu. Pentru acestia se anticipeaza insa inca trei ani de zile de rupt masinile prin gropile cascate in carosabil, de zgaltait maruntaiele in tramvaiele care danseaza pe sine sau de circulat, in postura de pietoni, direct pe partea carosabila, din cauza lipsei pe distante foarte mari a unei zone care sai protejeze. Daca la Primaria Iasi nui nici o sansa... In timp ce fiecare trotuar din fundaturile aflate din zona centrala a Iasului este pavat, cele care marginesc strada Aurel Vlaicu sunt sparte, multe portiuni fiind acoperite si acum de pamant. Refugii de tramvai nu exista inca de la introducerea vehiculelor electrice pe aceasta artera, calatorii fiind fortati sa astepte mijloacele de transport printre balariile de pe marginea strazii, sprijiniti de conductele de agent termic. Recent, la sesizarea unui iesean ce locuieste in zona si care a solicitat amenajarea statiei de tramvai de la intersectia str. Aurel Vlaicu cu str. Aviatiei, lucratorii Citadin au adus cateva roabe de piatra sparta si au aruncato pe locul indicat, cu promisiunea ca atunci cand conditiile meteorologice vor permite o asemenea interventie, se va turna si asfalt. In privinta sinei de tramvai, aceasta acuza o interventie imediata, deoarece exista un real risc ca tramvaiele sa sara de pe sine, pe fondul infundarii acestora in macadamul sfaramat. Praful este la el acasa, iar de ceva vreme, maturile celor de la Salubris nu au mai "mangaiat" aceasta strada, astfel incat trotuarele sunt adevarate frunzare din care pandesc cainii comunitari. "Deocamdata nu avem bani. In acest moment ne concentram asupra acoperirii lucrarilor pe care leam demarat si care vor urma si anul viitor, pe fonduri europene. Dupa aceste lucrari, urmeaza sa ne concentram pe zona liniilor de tramvai care traverseaza cele doua drumuri nationale si abia apoi vom ajunge asupra caii de rulare ce duce la periferie, precum zonele Metalurgie sau Dancu. Acele lucrari vor implica atat reabilitarea infrastructurii rutiere, cat si schimbarea liniilor de tramvai. In acest moment nu putem decat sa ne concentram asupra zonelor in care sau facut lucrari de modernizare, precum Copou, dar si pe marile proiect europene", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei Iasi. ... RATP promite reabilitarea tronsonului Iasi Dancu. Peste 2 ani! Ca si cum nimic nu ar mai trebui sa ne mire, atunci cand vine vorba de comunicarea existenta la nivelul Primariei in raport cu societatile din subordine, Maricel Gherca, directorul executiv al Regiei Autonome de Transport (RATP) Iasi, vine cu o varianta mult mai optimista. "Linia de tramvai spre Dancu trebuie inlocuita. Exista un proiect in acest sens, a fost intocmit un studiu de fezabilitate, iar acum asteaptam finantarea pe fonduri europene",spune seful RATP. Potrivit proiectului, se doreste modernizarea a aproximativ 3,10 kilometri de cale simpla de pe strazile Ciurchi (intre strada Vasile Lupu si strada Aurel Vlaicu), Aurel Vlaicu (intre strada Ciurchi si strada Sf. Ioan) si Vasile Lupu (intre statia de tramvai Doi Baieti si strada Ciurchi), perioada de implementare fiind iunie 2012 decembrie 2013. Lucrarile de reabilitare vor consta in inlocuirea si modernizarea caii de rulare, reabilitarea retelei fircontact, lucrari de refacere a carosabilului, trotuarelor, parapetelor de protectie, realizarea unei canalizari subterane, reabilitarea infrastructurii si suprastructurii la podurile de pe Aurel Vlaicu si Ciurchi II. Nelu Paunescu De cel putin zece ani de zile, strada Aurel Vlaicu, cea care ii leaga de oras pe 13.000 de ieseni ce locuiesc in zona Dancu - Holboca, nu a mai suportat decat unele carpeli * * * In timp ce fiecare trotuar din fundaturile aflate din zona centrala a Iasului este pavat, cele ce marginesc strada Aurel Vlaicu sunt fie sparte, fie doar din pamant * * * Calatoria cu tramvaiul in zona Aurel Vlaicu este o adevarata aventura, mijloacele de transport riscand in orice moment sa sara de pe sinele infundate in macadamul sfaramat
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment